Incercarea de a se diferentia de concurenta presupune eforturi nebanuite din partea celor care detin o afacere, indiferent de gradul de dezvoltare al acesteia.
Uneori parca nici cele mai ingenioase idei nu mai sunt de folos. Aici e momentul cand fondatorii unor afaceri apeleaza la ajutorul de specialitate al agentiilor de marketing sau oamenilor de comunicare.
Totusi, inainte de elaborarea unei strategii, este important sa tinem cont de 3 aspecte simple pentru a obtine rezultate remarcabile si pentru a ne diferentia de competitori:
- Segmenteaza publicul tinta, apoi gandeste-te cum poti fi de folos publicul ui tau. Inainte sa te gandesti la strategii, trebuie sa iti indrepti atentia spre ei, sa stabilesti la cine vrei sa ajunga mesajul. Analizeaza concurenta si adauga elemente noi in drumul spre ei.
- Nu te teme sa fii controversat. Dar ai grija sa nu jignesti consumatorii. Fii aproape de ei si spune-ti punctul de vedere. Asigura-te ca publicul se va identifica cu brandul si valorile tale.
- Fii uman! Fii impersonal! Oamenilor le place sa stie ca in spatele unui brand se afla cineva care se identifica cu ei. Oamenii sunt atrasi de oameni. Directioneaza campaniile spre indivizi.